vrijdag 19 februari 2016

Posterquilt 2016


De kogel is door de kerk. We hebben de quilt geselecteerd die straks op de poster en boekenleggers van de Grote Algemene tentoonstelling van het Quiltersgilde in Breda gaat pronken.

Ruimte genoeg in de kerk, gezien vanaf het koor waar straks de eindwerkstukken van Quilten Speciaal zullen pronken.

Het was nog spannend want pas tegen het eind van de inzendtermijn vielen er de nodige enveloppen met aanmeldingen in de bus.
De inzendingen waren zeer gevarieerd. Van technisch hoogstaand, tot kleurig, verrassende uitwerkingen van het thema en prachtig maar niet geschikt voor de poster. Helaas passen ze niet allemaal op de poster maar uiteindelijk kwamen we unaniem tot een keuze van een quilt die in een oogopslag de uitwerking van het thema 3en3 laat zien. Gemaakt door Mieke Gootjes en uiteraard straks te zien in Breda. Tot die tijd moeten we het doen met de boekenleggers, posters en uiteraard straks full colour in Quiltnieuws van juni.
Achter de schermen wordt hard gewerkt om dat voor elkaar te krijgen en tussendoor is er gelegenheid om nog lekker te werken aan eigen werk.

Mijn quilt Irish Circles zit in elkaar en mag in de wachtrij om gequilt te worden.

De top moest in de winkel nog even op de foto, voor het blog (met dank aan Elsbeth).

In de rand de hexagonnen die ik al had liggen in plaats van het originele patroon met kleine blokjes.

Detailfoto van een paar blokken. 

Ik heb veel geleerd van deze quilt en het was een feest om te werken met zoveel verschillende lapjes en samen met anderen. Allemaal hetzelfde patroon en toch heel verschillende quilts. Nu ben ik bezig met de Moda mandjesquilt en werk ik samen via Facebook wat ook weer heel leerzaam en leuk is. Maar daarover dan meer in een volgend blog.



1 opmerking:

Jo Huijsman zei

GefelIciteerd Mieke Gootjes en wat een voorrecht. Ook een voorrecht om met QS13 op zo'n mooie prominente plaats te mogen exposeren. Ik verheug mij er op.