woensdag 1 juli 2015

Horen, zien en doorvertellen 6


Petra Prins is zowel voor Nederlandse als quilters uit de hele wereld geen onbekende. Na het overnemen van de winkel Den Haan en Wagenmakers in Amsterdam reist zij de hele wereld over om de prachtige reproductiestoffen onder de aandacht te brengen.


Vorig jaar verscheen haar boek Promenade dans un Jardin Hollandais met quilts gemaakt van deze stoffen. Velen vielen al voor de patronen en op Facebook komen regelmatig plaatjes van quilts voorbij gemaakt naar aanleiding van het boek en/of de prachtige stoffen. Petra verzamelt al vele jaren antieke quilts en heeft inmiddels heel veel kennis van antieke stoffen en de vertaling naar het heden. 

Haar lezing 'Patchwork en Quilten; van alle tijden, voor alle mensen, van alle leeftijden!' op zondagmiddag zal dan ook veel mensen interesseren. Uiteraard neemt zij ook een aantal quilts mee om haar verhaal te ondersteunen.


1 opmerking:

Jo Huijsman zei

Voor mijn allereerste quilt, een Sampler, heb ik de lapjes bij Petra Prins in Zutphen gekocht.
Ik kan mij nog herinneren dat al die lapjes oveweldigend waren, maar met vakkundige hulp ging ik blij de winkel uit en nog steeds vind ik de kleurencombinatie van mijn sampler prachtig.