maandag 13 juli 2015

Even iets anders

Elke maandag schrijf ik een blog over de voortgang van de ATT. Maar dit keer niet! Alle foto's van de geselecteerde quilts worden ingescand en in verhouding verkleind. Een (vervelend) klusje van 1 persoon achter een computer met een printer.  Alle wanden waarop straks de quilts komen worden op schaal uitgetekend. Ook een (vervelend) klusje van 1 persoon met een grote lineaal en rollen papier. Geen activiteiten voor leuke foto's dus. Daarom dit keer iets anders, een quilt waar ik op het moment mee bezig ben.

Op de beurs in Rijswijk kocht ik een aantal quiltstempels en sinds die tijd ben ik heel veel kleine stofresten aan het verwerken tot een quilt. 

De stempels, 6 in een doosje en een grote op een houtblok geplakt.

Gestempeld op een ondergrond van heel dun vlies.

Work in progress

De kleinste stofresten zijn bruikbaar en daar ben ik zo blij mee!

En weer een blokje klaar.

Zo ziet het eruit als ik ze 'koud' tegen elkaar zet

Dit vind ik leuker

Ik heb stof genoeg dus heb ik rechthoeken aangenaaid die ik daarna op maat afsnij. Hoef ik niet zo op te letten en ik weet nu wat te doen met de restjes ;-)

Een stapeltje keurig klaar.

En weer een nieuwe stapel restjes.

De komende week ga ik de top afmaken en daarna staat de indeling van de ATT gepland. Dan gaan we knippen en plakken, wikken en wegen in Nijkerk om weer een mooie tentoonstelling samen te stellen van de geselecteerde quilts. Daarover een volgende keer maar nu eerst even verder met dit andere.

8 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Heel erg leuk gedaan Inge van die restjes, prachtige scrapquilt.

Unknown zei

Heerlijk dat stempelen om restjes op te maken. Ik ben ook verslaafd.....

Marjolein den Boer zei

Erg leuk om mee bezig te zijn. En ook veel succes met de klussen daarna :-)

Aart zei

Met restjes werken is zo leuk! Ik heb ook nog genoeg, maar doe daar op dit moment niets mee.

Nienke zei

Wat een goed idee, ik spaar nog even door en ga tijdens de ATT op zoek naar de stempels!

Jo Huijsman zei

Restjes verwerken, veel leuker dan al dat saaie voorbereidende werk, maar wat zullen wij straks gaan genieten in Deventer en wat zullen de harde werkers achter de schermen dat tevreden en voldaan zijn.

Liesbeth Wessels zei

Leuk ik heb ook zakken vol geselecteerd op kleur.

Hannie de Beer zei

Heerlijk om resten te verwerken! Ik maak er vaak mile á minute quilts van, maar ook deze manier is erg leuk en snel!