donderdag 30 april 2015

Die Regiodag toch ;-)

Mijn mem (moeder) was laatst jarig...
Tja, en bedenk dan maar weer eens een leuk cadeautje.

Nu weet ik dat mem blij is met alles wat ik voor haar maak, en als het blauw is helemaal....

Nu zat ik eerst te denken aan een gevouwen hexablomtas,Maar had toch enige tijdsdruk. ...
En als ik een tas maak voor mem, dan word ie ook echt gebruikt, en moet ie goed tegen een wasbeurt kunnen:-).
Dus toen bedacht ik dat ik nog een hexagonmal had te liggen, die we in 2011 op de Regiodag van Friesland hadden gekregen..
Mijn zelf vakkundig in elkaar geknutselde draaiplateaumetsnijmat op de proppen gehaald, en een stuk of 50 hexagonnen gesneden.
Jongens wat was ik blij met de hexagonmal, dat schoot lekker op.
Tja waarom moeilijk doen als het anders kan hé?! ;-)
En mem?
Was super blij met haar tas..

Maar regiodagen brengen meer bij mij te weeg...
Afgelopen maart was er weer regiodag, en kwam Jeltje van Essen een lezing geven.
O.A over de Dear Kaffe (Fasset), maar ook over de Dear Roses, die ze graag in het groot wil maken.
(Ben zelf in april 2010 begonnen aan een DJ met antieke roosjesstoffen, stand: 50 blokjes)
En wat nou leuk was, na afloop had ze een mand waar allemaal patroontjes+ de benodigde stof oor het blokje in zaten. En wie mee wou helpen mocht er eentje(of meer) uitpakken en later naar Jeltje terug sturen.
Dus mijn bee-genoten en ik hebben er eentje uitgezocht, en volgens mij zijn die ook al weer terug gestuurd.
Vond het zo leuk om mee te doen, en wat is er nou leuker om straks met de Algemene tentoonsteling in Deventer naar de Synagoge te wandelen en dan daar op zoek naar mijn blokjes in de  Dear Roses die daar dan hangt.
Heb nog een paar blokjes aan gevraagd en al binnen gekregen, en weet je wat...
Deze dame gaat volgende week een paar daagjes op stap met manlief....
En heb natuurlijk al even op gezocht of er ook quiltwinkels  <--- (even klikken als je ook een quiltwinkel zoekt) in de buurt zaten.
Ga straks blokjes voorbereiden, die ik mooi in ons 'huisjeopwielen' kan maken, en als ik het goed heb gezien, kunnen we met een klein beetje omrijden, aan het eind van de week de blokjes persoonlijk inleveren bij Quiltshop 100 rozen ;-)

Hebben jullie ook een blokje gemaakt voor de Dear Roses?
Als het goed is vraagt Jeltje nog vrijwilligers om nog wat taartpunten voor de Dear Roses te maken. 
Als het je leuk lijkt om er eentje te maken kun je Jeltje mailen en stuurt ze er eentje op.

Leuk hé, Dat quilters zich manmachtig in zetten om het op tijd af te krijgen!

Noflike tongersdei!!

6 opmerkingen:

klazienshandwerk zei

Mooie tas Klaske ! En ja, ik heb mijn blokje ook net opgestuurd naar Quiltshop 100 Rozen. Zou leuk zijn om die nog eens in de grote quilt terug te zien ...

ina zei

Mooie tas foar mem. En wat een handig draaiplateau!!! Groetjes

Truus zei

Leuke tas is het geworden voor jouw Mem!
Succes met je blokjes voor de quilt van Jeltje.
groetjes,Truus uit Drenthe

Nienke zei

Heel gezellig zo samen op werken aan een project. Je tas is leuk!!

Hannie de Beer zei

Wat een leuke en gezellige tas, ook fijn, om samen aan mooi project te werken!
Geniet van je uitstapje en van de quiltwinkels!

Jo Huijsman zei

Moet ik er dan toch aan geloven, een DJ in KF stoffen?