donderdag 16 januari 2014

Zo komt Jan Splinter door de winter....

Nou moest ik laatst heel toevallig in manlief z'n kledingkast zijn..
En zag daar een wit 'boesgroentsje'....
Het lag er volgens mij al minstens 10 jaar..
Die zou hier toch prima als achtergrondje functioneren?
"Hé Waar komt die vandaan , is die van mij? zegt manlief, die kan ik toch wel aan, is het net of heb ik weer wat nieuws..."
Daar ging mijn achtergrondstofje...
Tot dat hij hem een keer aan deed en dochterlief zei:
"Heit, dat kin toch net!!! Dat is te wiid en âlderwetsk".
Ik geloof niet dat ik hoef te vertalen dat de wijde bloes niet meer kan en ouderwets is ;-)
Meneer draait hem om, trekt z'n blouse uit...
Alsjeblieft leave, maak er maar wat moois van.

Nou zeg nou zelf, dat is toch een leuk achtergrondje?

Maar elke keer als ik er mee bezig ben zegt ie:
"Toch is it spitich"....
Maar als hij er straks warmpies onder ligt zegt hij het vast niet meer.

Noflike tongersdei!!
Fijne donderdag!!

Voor wie ook een mandjes quilt wil maken, hier een paar leuke linkjes...
Het hartje heb ik uit de losse pols getekend, maar hier ook een paar hartlinkjes..


13 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk hoor, het lijkt wel "Kringloop"......

Unknown zei

Ja ja, als quilter op zoek naar mooie lapjes wordt je heel vindingrijk……

Judith zei

boesgroentsje...tja daar heeft een klant me ooit flink om laten zoeken voor hij me vertelde wat dat was ;) nu vergeet ik het nooit meer! mooie recycling :0)

qm zei

sjocht er mar kears ùt.
kin mpoai by de rest fan de hartsjes.
:)

qm zei

sjocht er mar kears ùt.
kin mpoai by de rest fan de hartsjes.
:)

AnitaS zei

Het is zeker een mooie achtergrond. Ja je moet met mooie stofjes niet in onze buurt komen.

Nienke zei

Ik weet niet wat ik leuker vind, je quiltje of de friese teksten erbij, heerlijk!

Hennie zei

Prima te gebruiken als achtergrond stof, je mandjes/ hartjes worden super leuk !

Groetjes Hennie.

Jo Huijsman zei

Helemaal niet spitich.

Hannie de Beer zei

Leuk hoor, helemaal recycling! Zo van het lijf in de quilt!

Janien zei

Wat een leuk verhaal :)

ella zei

Prima achtergrondje! Grappig ik ben momenteel bij mijn omgeving aan het "schooien" voor overhemden. Je top wordt erg mooi.

Annefred zei

Leuk hoor je hartjes / mandjesquilt en mijn echtgenoot kwam er van de week ook achter dat ik één van zijn 'lievelings'overhemden tot achterkantje had gebombardeerd (ik heb nog veel meer, niet zeggen hoor......)