maandag 6 januari 2014

2014 is begonnen

Het jaar 2013 is uitgeluid en 2014 is al verrassend begonnen. Waar we normaal gesproken wel wat sneeuwvlokken zien of in ieder geval de warme jas, sjaal en wanten nodig hebben, is het nu bijna voorjaar. Voor mij in Dalen betekent dat al veel werk in de tuin met het opruimen van heeeeel veel eikenblad. Er staan vier prachtige, statige eiken langs de tuin op gemeentegrond maar het blad valt altijd bij ons. Het is niet altijd een leuk karwei maar ach, het scheelt een sportschoolabbonnement want reken maar dat je spieren moeten werken met al dat bladharken en wegkruien.



Gelukkig is het ook regelmatig weer om lekker binnen te blijven en te werken met de mooie lapjes en mallensets die de kerstman voor mij onder de boom legde.

In 2011 werkte ik voor het eerst met de Australische mallensets en dat was het begin van een nieuwe verslaving. De quilt 'reprostars' die op de ATT in Deventer hing was ermee gemaakt. Daarna volgde eenzelfde quilt maar dan van batikstoffen en op een andere manier aan elkaar gezet. Nu ben ik bezig met de set 'Timeless Tulip' die ook weer heel fijn is. Ideaal om 's avonds op de bank te doen. De stofjes al getekend en uitgeknipt en dan gaan de steekjes als vanzelf.



Overdag werk ik liever op de naaimachine en gek genoeg dan ook met heel andere stoffen en kleuren.






En dan is er tussendoor natuurlijk de ATT.  De aanmeldingen voor de posterquilt druppelen binnen en voor de werkgroepen hebben zich al tien mensen aangemeld. Nog zes nodig maar dat komt vast wel goed.

Hartelijke groet en tot het volgende blogbericht.
Inge van Koningsveld

3 opmerkingen:

Klaske zei

Handig die mallenset, hoef je ze zelf niet te maken.Wat een prachtige quilt heb je op de machine gemaakt!Ik doe eigenlijk het meeste met de hand, maar wil wat meer met de machine doen want de vingers beginnen te protesteren.Groetjes,Klaske

Nienke zei

Ik zie toch telkens weer nieuwe dingen, australische mallensets, ik ga er eens op letten want wat je er mee maakt is heel mooi!!

Aart zei

Laat Inge maar schuiven! Mooie hand- en machinewerk maak je! Leuk die witte stof met het grijze streepje wat je tussen de kleurige stoffen gebruikt, de quilt zindert helemaal.
http://quiltaart.blogspot.nl