donderdag 26 september 2013

Wie ben ik?

Onlangs kreeg ik via e- mail de uitnodiging om wat vaker iets te schrijven voor het blog van het Quiltersgilde. Na er even over nagedacht te hebben reageerde ik al snel enthousiast. U zult dus wat vaker van mijn hand een blogje lezen en dan is het wel zo netjes als ik me eerst heb voorgesteld. Welnu, mijn voornaam deel ik met onze voorzitter vandaar dat we beiden onze achternaam erbij vermelden. Voor het Quiltersgilde ben ik actief als regiovertegenwoordiger voor Amsterdam e.o. samen met Else Brandt. Daarnaast ben ik sinds dit jaar verantwoordelijk voor de Algemene Tentoonstelling (ATT) samen met Gerrie Schoonebeek. We hebben onze eerste tentoonstelling in Alkmaar achter de rug en daar kunnen we tevreden op terug kijken. Hoewel we door Stien en Wilma, onze voorgangsters die de ATT zes jaar lang hebben georganiseerd, goed ingewerkt waren hebben we toch heel veel gaandeweg geleerd. Daarbij kwamen we ook wel een aantal verbeterpunten tegen die we inmiddels met het bestuur hebben besproken. Volgend jaar gaat er dus wel wat veranderen vooral achter de schermen. En de veranderingen voor u als bezoeker leest u binnenkort in Quiltnieuws net als de locatie van de ATT in 2014.
Privé ben ik getrouwd met Gerrit en moeder van twee volwassen kinderen. Na een carrière in het bedrijfsleven en later in de gehandicaptenzorg is het leven nu een stuk rustiger zonder betaalde baan. Daarom vindt ik het zo leuk om mijn vaardigheden in te kunnen zetten voor het Quiltersgilde. En de rest van mijn dagen is gevuld met heel veel tuinwerk en vooral mijn quiltboeken en lapjes. Ik werk voornamelijk traditioneel, hou van handquilten en slaag er nog altijd niet in om klein te werken. Het huishouden is een noodzakelijk kwaad maar ik kan me zo nu en dan wel helemaal uitleven in koken en bakken.
Wel, u heeft nu een beetje een idee wie er achter de naam schuil gaat. Graag ontmoet ik u op een van de bijeenkomsten van ons gilde en op dit blog.

Inge van Koningsveld


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk blogje, het is altijd leuk om het verhaal achter een persoon te lezen. Ik zie je op de regiodag in Landsmeer /Amsterdam

Nienke zei

Wat leuk Inge dat je ons op dit blog bent komen versterken, je leuke schrijfsels over de ATT lieten ons goed zien wat er niet allemaal bij komt kijken en ik hoop op meer kijkjes achter de schermen van de geweldige hoeveelheid werk die verzet wordt!

Anoniem zei

Ben heel benieuwd hoe het achter de schermen toegaat. Veel succes met blogjes schrijven en bedankt voor de goede zorgen op de tentoonstellingen
Carla Meysembourg/Luxemburg.

Saskia Smit zei

Nu aangenaam kennismaken dan.

Klaske zei

Aangenaam Inge, veel blogplezier!