woensdag 28 augustus 2013

Quilten Speciaal serie 11 - laatste loodjes

Eind juni hadden we onze laatste lesbijeenkomst van Quilten Speciaal serie 11 en kregen we de eindopdracht van Hanny Spierenburg.

Dat werd een zomer hard doorwerken want twee maanden later stond de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde al gepland (van 6 tot 11 september in Alkmaar).

Maar het is iedereen gelukt, hier alvast wat detailfotos van werk wat te zien zal zijn:
 


 
 
 
De eindwerkstukken zullen bij elkaar in een grote nis worden tentoongesteld (respect voor de tentoonstellingscommissie die alles moet laten kloppen in de beschikbare ruimte). Heel benieuwd of we elkaar en de bezoekers nog weten te verrassen!

Naast de QS eindexpositie is er ook een miniatuurquilt tentoonstelling, een artquiltexpositie, de grote algemene leden expositie en er is speciale aandacht voor drie prijswinnende quilts. Dat maakt het allemaal een bezoek meer dan waard.
 
Nog een kleine eind-van-de-zomer tip voor quilters die geregeld iets in zenden wat vervoerd moet worden: na de zomer worden de swimmingtubes bij speelgoedwinkels opgeruimd, handig om je quilt omheen te rollen want je knipt ze makkelijk op maat!

6 opmerkingen:

Aart zei

Ik ben heel benieuwd en kom zeker naar Alkmaar. Goede tip van de swimmingtubes, die zijn ook handig voor mensen die niet zo veel grip meer hebben op het bestek, knip er een stukje af en schuif de steel van lepel of vork erin.
http://quiltaart.blogspot.nl

Quilt Quebbel zei

Ik ga zeker in Alkmaar kijken, nu ben ik meer dan nieuwsgierig geworden naar alle verschillende items.
Dus, tot in Alkmaar.
Groet van Maria.

els zei

O wat zou ik graag komen kijken. Heel veel succes allemaal en voor de bezoekers veel kijkplezier.
Wat een geweldig idee die swimmingtubes

Hannie de Beer zei

Spannend, hoor! Natuurlijk ben ik er ook. Goede tip van de tubes!

Leny Huneman zei

Ik verheug me er zeer op al dat mooi's te zien.

christina zei

Ik twijfel nog steeds, maar jullie resultaten wil ik natuurlijk wel graag in het echie bekijken